پادکست اول لرنیتو: شروع
درسته! شروع کردن گاهی سخت و ترسناکه... اما هیجان انگیزم هست! اولش سخت و ترسناک به نظر می‌رسید، ولی پادکست لرنیتو یه شروع هیجان انگیز داشت...
پادکست دوم لرنیتو: هدف
این هدف های ما هستن که به زندگی و تلاش های ما جهت می دن. هر چقدر هدفمون بزرگتر باشه، بیشتر رشد می‌کنیم... اما وقت هدف‌گذاری واقع‌بینی رو نباید فراموش کرد! چطوری؟ پادکست لرنیتو رو از دست ندین!
پادکست سوم لرنیتو: مثبت اندیشی
مثبت اندیشی به معنی تلاش نکردن و دست رو دست گذاشتن نیست! مثبت‌اندیشی یعنی تمرکز... رویِ... نقاط قوت... ضمنِ... تلاش کردن... برایِ بهبودِ... نقاطِ ضعف! پادکست لرنیتو رو گوش بدین!
پادکست چهارم لرنیتو: برنامه ریزی
برنامه‌ریزی اولین و مهم‌ترین مرحلۀ انجام هر کاریه! هر کاری اگه خوب براش برنامه‌ریزی بشه، حتما شدنیه! مثل پادکست لرنیتو! زود این قسمتو با موضوع برنامه‌ریزی گوش کنین!
پادکست پنجم لرنیتو: خواننده سلام!
از قدیم گفتن: کار امروز رو به فردا میفکن! چون اهمالکاری باعث می‌شه آدم به هیچ کدوم از هدفاش نرسه! حالام یالا... زودی پادکست لرنیتو با موضع اهمال‌کاری رو گوش بدین!
پادکست ششم لرنیتو: یعنی من کی ام؟
این هویت ماست که به ما معنا می‌ده! گاهی هم البته خودمونو گم می‌کنیم... می‌خوایم بدونیم کی هستیم و چی هستیم و کجای کاریم! اگه واسه شما هم پیش اومده که به هویتتون فکر کنین، احتمالا این قسمت پادکست براتون جالب باشه!
پادکست هفتم لرنیتو: عصبانی نیستم!!!
یه جملۀ معروفی هست که می‌گه:کنترل، قدرته! حالا قوی‌ترین آدم کیه؟! کسی که بتونه احساسات و هیجانات خودشو کنترل کنه! آروم باشین... آروم باشین... حالا پادکست لرنیتو رو گوش بدین!
پادکست هشتم لرنیتو: خونه تکونی
دل آدما هم مثل خونه‌هاشون خونه‌تکونی می‌خواد تا از حسای بد و منفی پاک بشه... پادکست این قسمت یه مهمون ناخونده داره؟ از کجا؟ آینده... چطور؟ گوش بدین!
پادکست نهم لرنیتو: جبارسینگ فضایی
کمربنداتونو سفت ببندین... می‌خوایم یه پادکست علمی تخیلی هیجان‌انگیز جاسوسی بشنویم؛ این بار جبارسینگ فضایی تو پادکست لرنیتو...
پادکست دهم لرنیتو: قصه های مجید
مهمون ناخونده‌مون یادتونه؟! تو این قسمت می‌خوایم داستان پر فراز و نشیب زندگیشو بشنویم... این قسمت: قصه‌های مجید!
پادکست یازدهم لرنیتو: مقالات مجید
خیلی وقتا حرف حق زدن، دل شیر می‌خواد! ولی آدم اگه فکر می‌کنه حرفش درسته، باید شجاعتشو داشته باشه پای حرفش واسته! مجیدخان پادکست ما، حس می‌کنه یه حرفایی داره که باید شنیده شه! چه حرفایی؟ این شما و این پادکست شمارۀ 11 لرنیتو!
پادکست دوازدهم لرنیتو: اژدها وارد می شود
الگو داشتن خوبه ولی آخه نه هر الگویی! یه الگوی خوب باید مناسب باشه! مناسب یعنی چی؟ یعنی در راستای هدفی باشه که برای خودمون انتخاب کردیم! آخه کی قهرمان هنرهای رزمی رو برای موفقیت تحصیلی، الگوی خودش قرار می‌ده؟! حدستون درسته: مجید خان! بریم با هم بشنویم این بار مجید خان چه دست گلی توی پادکست لرنیتو قراره به آب بده!
پادکست سیزدهم لرنیتو: استرس نده!!!
اصلا استرس نداشته باشین! ما با یه پادکست دیگه اومدیم! چی؟ موضوعش چیه؟! موضوعش استرسه! چندتا نفس عمیق بکشین، تا بریم ببینیم مجیدخان این دفعه چه آتیشی می‌خواد بسوزونه! آقایان و خانم‌ها، این شما و این پادکست شمارۀ 13 لرنیتو!
پادکست چهاردهم لرنیتو: یادگیری مدرن
سوالای زیادی تو سرمون بود، به جوابای زیادی هم فکر کرده بودیم. می‌خواستیم بدونیم یادگیری مدرن یعنی چی، چطوریه و چطوری می‌تونیم یادگیری رو به سمت مدرن شدن پیش ببریم. بعد از کلی سر و کله زدن با ایده‌های مختلف، بالاخره به این نتیجه رسیدیم که بدید مدرن شدن رو از خودمون و ذهنامون شروع کنیم. بهتره خود بچه‌ها با راهنمایی ما راهشون رو پیدا کنن یا حتی اگه لازم بود، بسازنش. بنابراین تو پادکست لرنیتو، به جای این که ما از یادگیری مدرن صحبت کنیم، خود بچه‌ها ایده‌هاشون راجع به یادگیری مدرن رو مطرح می‌کنن. البته از ما هم کمک می‌گیرن اما بیشتر مسیر رو قراره خودشون برن. بچه‌ها برای هر شماره از پادکست کلی تحقیق و مطالعه می‌کنن اما خب طبیعیه که تو این مسیر اشتباهایی هم داشته باشن؛ آخه دیکته‌ی ننوشته، غلط نداره!
پادکست پانزدهم لرنیتو: آموزش مدرن(ایستگاه دوم)
نسل Z به روایت نسل Z یادتونه تو قسمت اول گفتیم این بار به جای این که ما از یادگیری مدرن حرف بزنیم، قراره بچه‌ها خودشون راهشونو پیدا کنن؟ حالا پادکست مدرن ما به ایستگاه دوم خودش رسیده! تو ایستگاه دوم پادکست لرنیتو، نسل Z ای‌های ما هنوز مشغول ایده‌پردازی راجع به اینن که چطور می‌شه یادگیری رو باحال‌تر و کارآمدتر از قبل کرد. کلی فکرای باحالم دارن و هر روزم کلی ایده‌ی جدیدم میاد تو سرشون. پس بریم با هم به قسمت دوم پادکست لرنیتو گوش بدیم. اینجا یادگیری مدرن، ایستگاه دوم.... جا نمونین یه وقت!!!
پادکست شانزدهم لرنیتو: شخصی سازی(قسمت اول)
این روزا تو جهان آموزش خیلی صحبت از شخصی‌سازی می‌شه. برای این که بدونین شخصی‌سازی یادگیری یعنی چی، کافیه کلاس درسی رو تصور کنین که هیچ روش جامعی برای آموزش نداره. معلم واسه همه درس مشابهی رو تدریس نمی‌کنه، بلکه هر دانش آموز رو تو مسیری منحصر به‌ فرد هدایت می‌کنه. زمان، مکان و نحوه آموزش هم نسبت به نقاط قوت، مهارت ها، نیازها و علایق هر دانش آموز فرق داره. ممکنه دانش آموزا بعضی از مهارت‌ها رو به روش‌های متفاوتی یاد بگیرن ولی نهایتا همه باید به سطح معینی از یادگیری برسن. حالا می‌خواین بدونین بچه‌های پادکست لرنیتو، راجع به شخصی‌سازی چی فکر می‌کنن؟ خب معطل نکنین دیگه! پادکستمونو بشنوین!
پادکست هفدهم لرنیتو: شخصی سازی(قسمت دوم)
معلم‌ها از مدت‌ها پیش فهمیده بودند که هر دانش‌آموزی از نظر استعداد و نیاز با دیگری تفاوت دارد و به این نتیجه رسیده بودند که شخصی‌سازی احتمالا بهترین راه برای پرورش استعدادهای مختلف و متنوع دانش‌آموزان مختلف است. با این حال این امر بدون پیشرفت تکنولوژی امکان‌پذیر نبود اما امروزه رایانه‌ها به کمک هوش مصنوعی ما را قادر کرده‌اند تا شخصی‌سازی را از یک رویا به واقعیت بدل کنیم.
پادکست هجدهم لرنیتو: موبایل لرنینگ
این روزها تلفن‌های همراه در دست هر کسی دیده می‌شود. همین مسئله کم‌کم متخصصان آموزش را به این فکر انداخت که از تلفن‌های همراه برای یادگیری استفاده کنند. موبایل لرنینگ یا یادگیری سیار یا یادگیری با استفاده از تلفن همراه، یک روش جدید برای دسترسی به محتوای آموزشی با استفاده از تلفن همراه است. این شیوه، دسترسی به محتوای آموزشی را آسان می‌کند، چرا که موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها همه‌جا و همه‌وقت در دسترس هستند. برخی بر این باورند که موبایل لرنینگ آیندۀ دنیای آموزش است. در این پادکست راجع به موبایل لرنینگ حرف می‌زنیم.
پادکست نوزدهم لرنیتو: چرا درس می‌خونیم؟
شاید برای خیلی از ما این سوال پیش آمده باشد که چرا باید درس‌های مختلفی را در مدرسه بخوانیم. خصوصا اگر یک درس را دوست نداشته باشیم، این سوال توی ذهن ما پررنگ‌تر شود. برای جواب دادن به این سوال، باید بدانیم "برنامۀ درسی" چیست و یک برنامۀ درسی چطور نوشته می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید چرا به مدرسه می‌رویم، چرا درس می‌خوانیم و چرا باید درس‌های مختلفی توی برنامۀ درسی ما باشد، توصیه می‌منیم حتما به این پادکست گوش دهید.
پادکست بیستم لرنیتو: همه‌ش کتاب نیست !
برنامه‌ریزی درسی در سطوح تحصیلی آموزش عمومی (ابتدایی، راهنمایی و متوسطه) به صورت متمرکز بر عهدۀ وزارت آموزش و پرورش و مشخصاً سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و آموزگاران ملزمند تنها از یک کتاب درسی مشخص و واحد برای تدریس استفاده کنند. اما کتاب درسی صرفا یک قالب و رسانه برای اجرای برنامۀ درسی است که لزوما هم تمام ابعاد برنامۀ درسی را دربرنمی‌گیرد. در کنار کتاب درسی می‌توان از سایر رسانه‌ها مثل کتاب‌های کمک درسی، فیلم‌های آموزشی، انیمیشن‌ها، بازی‌های آموزشی و... نام برد که هر کدام می‌توانند سهم به‌سزایی در پیاده‌سازی برنامۀ درسی ایفا کنند.
پادکست بیست و یکم: از لرنیتو بیشتر بدانید
آقای مهندس امید روشناس، مدیر فروش و مارکتینگ لرنیتو و کارشناس آموزش در این پادکست به معرفی اکوسیستم جامع آموزش و یادگیری لرنیتو و زمینه‌های طراحی و توسعۀ این محصول می‌پردازند و با بر شمردن ویژگی‌های نسل جدید و فرصت‌ها و چالش‌هایی که در راه آموزش به این نسل وجود دارد، از لزوم استفاده از تکنولوژی آموزشی روز دنیا برای آموزش به این نسل می‌گویند.
پادکست بیست و دوم: استراتژیک باش!
یک برنامه‌ی درسی کامل دارای چهار رکن زیر است که به ترتیب عبارتند از: ۱) رویکرد ۲) هدف - محتوا ۳) شیوه‌های یادگیری - یاددهی ۴) روش‌های ارزیابی بچه‌های پادکست لرنیتو پس از آشنا شدن با مفهوم برنامه‌ی درسی و ارکان آن این بار خودشان می‌خواهند مثل یک استراتژیست آموزشی یک برنامه‌ی درسی آماده کنند. این فعالیت باعث می‌شود که بچه‌ها مفاهیم را بهتر درک کرده و با دید نسبتا روشن‌تری به امر آموزش نگاه کنند.
پادکست بیست و سوم : نمره‌ی تو چنده؟
امتحان و سنجش یادگیری بخش مهمی از چرخه‌ی یادگیری است. ما فقط وقتی می‌توانیم از یادگیری خود اطمینان حاصل کنیم که دانسته‌هایمان را در مورد ارزیابی قرار دهیم. اما نباید فراموش کنیم که نمره‌ها صرفا نشان دهنده‌ی وضعیت ما در یک درس هستند، آن هم اگر امتحان استاندارد باشد و نباید معیار ارزشگذاری یک فرد قرار بگیرند. شما را به شنیدن این قسمت از پادکست لرنیتو با موضوع امتحان دعوت می‌کنیم.
ورود به لرنیتو
پشتیبانی
سلام اگر سوالی دارید در خدمت شما هستیم ...
پشتیبانی